mandag den 13. juni 2016

Mit strikkegrej er væk?

Nu har jeg i lang tid gået og savnet mit strikkegrej og selv om jeg har ryddet op i mit garn er det ikke dukket op. Derfor har jeg idag beslutte mig for at lave en ny taske og det bliver i patchwork for jeg havde noget patchworkstof liggende.



Sådan ser mit garn ud når det er på sin plads og jeg har været det hele igennem for at finde mit strikkegrej.


Tilbage til patchwork tasken.

Jeg valgte ikke nogen bestemt farve men jeg havde en masse forskelligt bomuldsstof liggende som var blomstret. Jeg ville lave den af små lapper, derfor valgte jeg at det skulle være 2x2cm og jeg fandt ud af den skulle være 9 felter den ene vej og 11 den anden. ( 18 x 22 cm cirka)


Jeg klippede 198 firkanter i pap og tilsvarende 198 lapper i stof. Stoffet riede jeg på pappet og mine små moduler var klar til at blive syet sammen. Se billed ovenfor.




Her kan man se hvordan det ser ud når det er syet sammen og det er så langt jeg er nået idag.
Jeg vil blive ved med at skrive her på bloggen efterhånden som det skrider fremad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar